Interesting question help (relationship wise) | INFJ Forum

Interesting question help (relationship wise)

Discussion in 'Relationships and Sociology' started by Grey Wolf, Jun 15, 2013.

Share This Page

Watchers:
This thread is being watched by 1 user.
More threads by Grey Wolf
  1. Grey Wolf

    Grey Wolf Airborne all the way!

    Joined:
    Jan 21, 2009
    Threads:
    90
    Messages:
    1,769
    Likes Received:
    136
    Trophy Points:
    622
    MBTI:
    INFJ
    Enneagram:
    no idea
    hmm.. this is kinda interesting cos I never expected this

    got attached about a month ago to an ISFJ.

    very long story short, we started out very very rough. before we got together we had a really big fight, to the extent that we were telling our friends we didnt want to see or speak to each other ever again.
    Then we talked and communicated and realised that our problem was lack of communication. We decided to try this out, with a lot of communication this time. everything upfront, nothing left in the hands.



    fast forward to now. so right now we are seeing each other about...twice a week? next week would be our first month together. so the thing is when we see each other its nice, once we go back home etc we miss each other, then we start to get used to it.
    The feeling becomes almost as if I'm single again and its like talking to a friend. she has said she feels like this too. so now I'm also kinda concerned cos like if we end it now, it would be so easy. not sure why but it feels easy. Not that i want to but i dunno why it feels like it will be so easy too. she has said this as well. We're talking everyday from the moment we wake up till when we sleep. oh, we're also each others' firsts so kinda new territory for both of us.

    so my question is.. what on earth is going on? and is this normal?

    thanks in advance.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
  2. Kgal

    Kgal Magic Star Dust
    Site Supporter

    Joined:
    Apr 5, 2010
    Threads:
    77
    Messages:
    10,866
    Featured Threads:
    2
    Likes Received:
    8,638
    Trophy Points:
    1,215
    Gender:
    Female
    Location:
    Texasssss.
    MBTI:
    INFJ
    Enneagram:
    9 Mediator
    Perhaps you both unconditionally love each other and if you stay together that's good - and if she wants to leave - that's ok with you too - because you want her to be happy.

    What is normal anyway? Whatever works for you and brings you joy is normal for you.

    I love the fact you two communicate honestly with each other.
    This may be too nosy - but do you mean this is the first time you've both had sex?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
  3. Sloe Djinn

    Sloe Djinn Idiot with Internet Access.

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Threads:
    135
    Messages:
    5,142
    Featured Threads:
    10
    Likes Received:
    10,179
    Trophy Points:
    1,002
    MBTI:
    SOCMOB
    Enneagram:
    .
    It's especially awesome that you hated each other at first. Why? I don't know. Maybe it just seems more real than people magically falling right in love with each other.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
  4. ThisIsWhoIAm

    ThisIsWhoIAm is best pony

    Joined:
    Dec 22, 2012
    Threads:
    28
    Messages:
    801
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    0
    MBTI:
    INFJ
    Why not staying with her for a while longer? you might learn more about yourself, and about life in general.

    What have you got to lose?
     
  5. OP
    Grey Wolf

    Grey Wolf Airborne all the way!

    Joined:
    Jan 21, 2009
    Threads:
    90
    Messages:
    1,769
    Likes Received:
    136
    Trophy Points:
    622
    MBTI:
    INFJ
    Enneagram:
    no idea
    ahhh i guess I have typed wrongly haha. i meant firsts as in first relationship for both of us haha. sorry last night was kinda tired haha.
    and yeah we talked about it more today and realised we're both just so comfortable with each other. and we have both said that we do not have any intention to leave haha.
    was just wondering if this was normal. apparently it is haha

    hahaha yeah we were saying that in a way it helped us understand each other and we know what happens when we dont communicate haha

    oh I'm not leaving haha. and neither is she thankfully. i was just wondering if it was normal for this to suddenly feel like we were best friends
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
  6. OP
    Grey Wolf

    Grey Wolf Airborne all the way!

    Joined:
    Jan 21, 2009
    Threads:
    90
    Messages:
    1,769
    Likes Received:
    136
    Trophy Points:
    622
    MBTI:
    INFJ
    Enneagram:
    no idea
    oh alls good now btw haha. we realised it was normal.
    sorry for the trouble!
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
  7. ThisIsWhoIAm

    ThisIsWhoIAm is best pony

    Joined:
    Dec 22, 2012
    Threads:
    28
    Messages:
    801
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    0
    MBTI:
    INFJ
    Feel free, it's not trouble, we like to help, we're INFJs :D
     
  8. jupiterswoon

    jupiterswoon Permanent Fixture

    Joined:
    Mar 30, 2012
    Threads:
    84
    Messages:
    967
    Featured Threads:
    1
    Likes Received:
    176
    Trophy Points:
    587
    MBTI:
    ISFP
    Enneagram:
    3
    I have been dating my boyfriend for seven years this July, and when we lived together we saw each other every day, but living separately we also see each other about twice a week, or once a week during school, so I can relate with feeling detached and becoming attached again when you see your partner. That being said, it helps you to have and maintain your own identity and other friendships outside of the relationship.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Click to expand...
Loading...

Share This Page