Dutchies/Belgies - Ableton Live basics | INFJ Forum

Dutchies/Belgies - Ableton Live basics

dragulagu

Galactic Explorer
Mar 8, 2019
3,275
16,774
1,707
Andromeda
MBTI
INTJ
Enneagram
549
Hey all,

for anyone who's interested in Music production (Ableton Live), Keymusic Belgium is organising a free
session on the basics of this DAW. It's in Dutch though.

https://www.eventbrite.nl/e/tickets...d-8057993&mc_cid=ef5509c68d&mc_eid=448ef340cc

Alle info op een rijtje:

– Datum: 15 Mei 2020
– Locatie: vanuit je luie zetel. Wel even registreren.
– Scherm aan: 19:30 uur
– Het duurt 90 minuten
– Meedoen= gratis

En om het dan toch eens te zeggen: Nederdraad!
 
Hey all,

for anyone who's interested in Music production (Ableton Live), Keymusic Belgium is organising a free
session on the basics of this DAW. It's in Dutch though.

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-ableton-x-keymusic-online-event-104964571860?utm_source=KEYMUSIC+BELGIË&utm_campaign=ef5509c68d-EMAIL_CAMPAIGN_2020_05_11_01_37_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_9b2d4eebc9-ef5509c68d-8057993&mc_cid=ef5509c68d&mc_eid=448ef340cc

Alle info op een rijtje:

– Datum: 15 Mei 2020
– Locatie: vanuit je luie zetel. Wel even registreren.
– Scherm aan: 19:30 uur
– Het duurt 90 minuten
– Meedoen= gratis

En om het dan toch eens te zeggen: Nederdraad!
cool share. waar zijn alle muziekale beneluxers? :p ben jij zelf producer ofzoiets?
 
  • Like
Reactions: dragulagu
cool share. waar zijn alle muziekale beneluxers? :p ben jij zelf producer ofzoiets?
Yeah, wel vrij basic maar kheb men studio hier. Wel full Logic Pro X user.
Vind Ableton best wel wel chill om te gebruiken. Dus een aanrader.
 
  • Like
Reactions: G4RiiM
Yeah, wel vrij basic maar kheb men studio hier. Wel full Logic Pro X user.
Vind Ableton best wel wel chill om te gebruiken. Dus een aanrader.
o, sick! ben zelf niet into dat ofzo dus de rest zegt me niet zoveel.. Ableton ken ik eingelijk alleen van naam. toen ik jonger was een klein beetje met zulke programmatjes gespeeld..
 
  • Like
Reactions: dragulagu
o, sick! ben zelf niet into dat ofzo dus de rest zegt me niet zoveel.. Ableton ken ik eingelijk alleen van naam. toen ik jonger was een klein beetje met zulke programmatjes gespeeld..
Nou, ableton Live zoals de naam zegt was vooral voor live producing bedoeld. Kgebruikte het veel met de Novation launchpad. Waar je samples op pads zet, laat loopen of zo, de rest volgt wel. Maar ondertussen is ie zo uitgebreid geworden
naar een volledige DAW dat je vlotjes muziek kunt producen.
 
  • Like
Reactions: G4RiiM
Nou, ableton Live zoals de naam zegt was vooral voor live producing bedoeld. Kgebruikte het veel met de Novation launchpad. Waar je samples op pads zet, laat loopen of zo, de rest volgt wel. Maar ondertussen is ie zo uitgebreid geworden
naar een volledige DAW dat je vlotjes muziek kunt producen.
Is het dan niet bijna als dj'n? haha ben echt een noob.

hey, heb je wel eens dat je geen zin hebt om muziek te maken?

Think I used to be way more into music when I was younger or just at certain times in my life.. niet zo lang geleden was ik er vrijwel zeker van dat ik zanglessen zou gaan volgen.. I was singing a bunch at the time.. at least compared to the period before that.. I was going through some emotions singing helped process.. but it also made me remember how much I liked singing in my youth or even earlier in life.. but then after a while I didn't feel like singing anymore:tearsofjoy: als ik nu zing is het met de radio mee ofzo halfbakken en mist de feeling.. idk why I'm telling this and if this means it bothers me
 
Is het dan niet bijna als dj'n? haha ben echt een noob.

hey, heb je wel eens dat je geen zin hebt om muziek te maken?

Think I used to be way more into music when I was younger or just at certain times in my life.. niet zo lang geleden was ik er vrijwel zeker van dat ik zanglessen zou gaan volgen.. I was singing a bunch at the time.. at least compared to the period before that.. I was going through some emotions singing helped process.. but it also made me remember how much I liked singing in my youth or even earlier in life.. but then after a while I didn't feel like singing anymore:tearsofjoy: als ik nu zing is het met de radio mee ofzo halfbakken en mist de feeling.. idk why I'm telling this and if this means it bothers me

Nou er is een verschil tussen DJ'ing en sampling. Met DJ'ing ga je nog altijd van uit om een volledige track te gebruiken waar je sampling op kunt doen.
Sample play doe je volledig op basis van samples. Als je een ios device hebt moet je maar een novation launchpad proberen voor sampling. Kan je lekker een uurtje zoet mee zijn.

Kdoe hetzelfde wat zingen betreft, in de auto, radio op en dan meezingen. Zanglessen hebben wel zoiezo nut maar jah, je moet het trainen.

Als je eens wilt proberen:
https://www.musicisum.net/singing

Is de vriendin van Rabea, echt een goeie guitarist. Ze is to the point voor de basics van zang. Chille griet.
 
  • Like
Reactions: G4RiiM

qua vocals, london grammar @ KEXP blijft een lekker chillie plaatsj

Heb ook een zwak voor Florence and the Machine, haar vocals zijn lekker. Wijf is 100% ESFP. But she's got identity.
 
  • Like
Reactions: G4RiiM

qua vocals, london grammar @ KEXP blijft een lekker chillie plaatsj

Heb ook een zwak voor Florence and the Machine, haar vocals zijn lekker. Wijf is 100% ESFP. But she's got identity.
noice,

eerste deed me aan deze denken:
prolly just cuz of the keys at the beginning :p

I liked the falsettos in the second clip.. als ik dat goed zeg
 
  • Like
Reactions: dragulagu